Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Szeptem

Tytuł oryginału: Hush, Hush
Autor: Becca Fitzpatrick

Kiedy tylko zobaczyłam tę książkę w bibliotece, ucieszyłam się i czym prędzej ją wypożyczyłam, ponieważ od dawna na nią "polowałam".

Opowiada historię szesnastoletniej Nory, niewyróżniającej się z tłumu uczennicy. Nauczyciel biologii postanowił rozsadzić klasę według własnej koncepcji i Nora musi usiąść z Patchem, tajemniczym, "zabójczo przystojnym" chłopakiem. Dziewczyna zakochuje się w nim, jednak niedługo po tym, jak go poznała, w jej życiu dzieją się rzeczy, których nie sposób wytłumaczyć...
"Chyba, że ktoś wie, e znalazł się w samym środku bitwy (...), którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi."


Książka zaczyna się w 1565 r. we Francji, kiedy jesteśmy świadkami spotkania Chaunceya z tajemniczym chłopcem, który żąda od niego przysięgi wierności...
Następnie przenosimy się do czasów współczesnych, do stanu Maine i nagle jesteśmy w sali od biologii, gdzie wszystko się zaczyna...
Zdarzenia opisywane są z punktu widzenia Nory.
Właśnie, Nora... Jest to dobrze ucząca się nastolatka, starająca się o stypendium i jak najlepsze oceny, aby pójść do college'u. Jest szczupła, ma długie nogi i burzę brązowych loków. Jej najlepszą przyjaciółką jest Vee.
Patch jest wysoki, ma ciemną karnację i czarne oczy. Skrywa wiele tajemnic, które Nora próbuje odkryć.

A teraz przyznam, że jestem mile zaskoczona książką, ponieważ myślałam, ze będzie to kolejny paranormal romance, jakich dużo. Jednak w "Szeptem", mimo iż Norze podoba się Patch, stara się go odtrącić, jakby podświadomie wyczuwając, że jest niebezpieczny.
Poza tym, oprócz odrabiania zadań domowych, pisania testów i wymykania się na spotkania i imprezy (co, swoją drogą, jest trochę nudne), pojawia się także wątek kryminalny. Opisuje on działania Nory, która próbuje odkryć co łączy Elliota, który niedawno przeniósł się do jej szkoły, z rzekomym samobójstwem Kjirsten, dziewczyny z jego dawnego liceum...

Książka napisana jest lekkim językiem, który łatwo zrozumieć. Lektura jest szybka i przyjemna.
Uważam, że książkę warto przeczytać. Polecam!

Nefmi

4 komentarze :

  1. Fajna książka! Na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie ta książka niespecjalnie zachwyciła. Wydawała mi się jakaś taka strasznie monotonna i napisana lekko "na siłę". Ale następne części (przynajmniej tę drugą, żeby sprawdzić czy przypadkiem to nie wina jakiegoś gorszego dnia xD) przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i muszę powiedzieć, że jest to dobra, lekka lektura na odstresowanie, jednak nie rozwija za bardzo... Autorka miała ciekawy pomysł, w sumie cała seria jest dość oryginalna. Reasumując: dobra, ale nie zachwyca. Fajnie prowadzony blog, ładny szablon :) Zajrzysz też do mnie? http://firefrosted.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Szukam tej książki po bibliotekach i znaleźć nie mogę :( Może na urodziny dostanę całą serię :)

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!