Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

"English Matters" nr 50/2015 styczeń/luty


Na wstępie chciałabym bardzo przeprosić wydawnictwo za opóźnienie. Recenzja miała się pojawić na przełomie lutego i marca, ale napisana wcześniej, zapodziała mi się wśród wersji roboczych i zupełnie zapomniałam, że jeszcze jej nie opublikowałam. Mam nadzieję, że będzie mi wybaczone :)

A Was, drodzy czytelniczy, zapraszam na recenzję.

Nie bez powodu jest zdjęcie Williama i Kate wraz z księciem - artykuł o tej rodzinie, zatytułowany Budding Royals, jest przewodnim tekstem numeru. Do powstania tekstu przyczyniła się zapowiedź przyjścia na świat kolejnego potomka słynnej pary. Ciekawym urozmaiceniem było wspomnienie tutaj o księżnej Dianie, która jest niezwykle ciekawą postacią.

Następnie moją uwagę zwrócił artykuł Making Learning Easier, w którym autorka zdradza kilka sposobów na łatwiejszą, szybszą i efektywniejszą naukę. W związku z tym, prezentuje odwieczne karteczki samoprzylepne i kilka innych gadżetów, które ułatwiają zapamiętywanie.


Następnie pojawia się tekst Grey Uncovered. Nie czytałam książki, nie oglądałam filmu, ale nie mogę zaprzeczyć, że o książce słyszałam wiele. Przede wszystkim złego, ale zdarzyło mi się trafić na kilka pozytywnych opinii. Redakcja zdecydowała się odkryć, dlaczego "Pięćdziesiąt twarzy Greya" zdobyło ta wielką popularność na całym świecie.


W samym środku numeru pojawił się plakat, dotyczący gramatyki, a mianowicie Phrasal verb. Jest to ciekawy dodatek, zwłaszcza, że można go wyrwać bądź skserować i powiesić na ścianie ;)


Tekst University with a Soul skupia się na brytyjskich uniwersytetach. Ale nie byle jakich, tylko tych najstarszych, jak St Andrews, Cardiff czy Trinity College. Prestiżowe uczelnie, z historią i duszą - aż chciałoby się je zobaczyć na własne oczy.

Wraz z działem Travel odwiedzimy Dizzying Amsterdam. Już od jakiegoś czasu marzę o podróży do tego pięknego miasta, ale na razie musi mi wystarczyć czytanie artykułów ;)


A ciekawy i moim zdaniem bardzo przydatny tekst z działu Conversation Matters pt. In a Mountain Resort, przygotuje Was do rozmów, w czasie górskiego wypoczynku.

~~~
Lekka, ciekawa i przyjemna lektura magazynów "English Matters" jest chyba jednym z najlepszych sposobów na samodzielną naukę, jaki dotychczas znalazłam. I mówię to całkowicie szczerze. Jeśli chcecie podszkolić się w językach, mogę z czystym sumieniem polecić magazyny wydawnictwa Colorful Media.

Za mile i pożytecznie spędzony czas dziękuję wydawnictwu Colorful Media!

4 komentarze :

  1. Całkiem interesująco się zapowiada, nigdy jeszcze nie miałam tej gazety, ale kiedyś w końcu trafi w moje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego numeru akurat nie czytałam,chociaż chciałabym.Interesuje mnie tematyka w tym numerze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 50 wydanie to jak na razie mój ulubiony numer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, jest chyba jednym z najciekawszych. Ale do moich faworytów należy jeszcze wydanie specjalne "English Spoken Today" ;)

      Usuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!